چقدر صبحانه بخوریم؟

چقدر صبحانه بخوریم

چقدر صبحانه بخوریملابد این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که می گوید؛ «صبحانه را با دوستت بخور، ناهار را تنها و شام را با دشمنت.» این ضرب المثل قدیمی بیانگر اعتقادی کهن است که حتی امروزه هم عده یی از کارشناسان و متخصصان به آن اعتقاد دارند. لازم است بدانید صبحانه باید شامل ۲۰درصد از کل کالری، ناهار ۳۵درصد و شام هم حاوی ۳۰درصد از کل کالری باشد و میان وعده ها فقط ۱۵درصد از کل کالری را شامل می شوند. در صورتی که مشاهده می شود میان وعده ها به خصوص در کودکان درصد بالاتری از انرژی را تامین می کند لذا بهتر است حتی این سه وعده درصد کمتری از انرژی فرد را تامین کند.۲۰درصد انرژی یک فرد عادی بسته به نیاز یک فرد به انرژی (۲۴۰۰-۱۸۰۰) از دو کف دست نان و دو عدد خرما و به اندازه یک قوطی کبریت پنیر تا همین اندازه به اضافه یک لیوان شیر متغیر است و بیش از این اندازه دیگر پرخوری به حساب می آید.
البته عده یی از کارشناسان اعتقاد دارند مصرف صبحانه اول وقت باعث سنگینی و عدم کارایی می شود و شاید به همین دلیل است که در اداره جات صبحانه در ساعت ۹ الی ۱۰ توزیع می شود.به هر صورت بهتر است آن عقیده قدیمی را رها کنیم و بیاموزیم که هر چیز را به اندازه و سر وقتش مصرف کنیم و یادمان باشد تنها یک روش تغذیه یی است که سلامت مان را تضمین می کند.    منبع : روزنامه اعتماد   

/ 0 نظر / 18 بازدید